Üç Renk: Beyaz (Film)

{{Sinema filmi | Film adı = Üç Renk: Beyaz | Film afişi = | Çerçeve = | Afiş altı = | Özgün ad = Trois Couleurs: Blanc | Yönetmen = Krzysztof KieÅ›lowski | Yapımcı = | Senaryo yazarı = Krzysztof PiesiewiczKrzysztof KieÅ›lowski | Tür= Dram | Oyuncular = Julie DeplyZbigniew Zamachowski | Görüntü yönetmeni = | Görüntüler = | Kurgu = | Müzik = Zbigniew Preisner | Yapım yılı, ülkesi = 1993, Fransa/Polonya/İsviçre | Yapım şirketi = | Dağıtım şirketi = | Süre = 88 dk. | Dil = FransızcaLehçe | Diğer adlar = | Bütçe = | Önceki film = Mavi | Devam filmi = Kırmızı | allmovie-no = | Beyazperde.com-no = 1646 | IMDb-no = 0111507 | Sinema.com-no = | SinemaTürk-no = }}

Üç Renk: Beyaz (Özgün adı: Trois Couleurs: Blanc), yönetmenliğini Polonyalı sinema yönetmeni Krzysztof KieÅ›lowski`nin yaptığı bir filmdir. Zbigniew Preisner ise filmin müziklerini bestelemiştir. Adlarını Fransız bayrağının renklerinden alan üçlemenin diğer iki filmi ise, Üç Renk Mavi ve Kırmızı`dır.

Üç Renk Mavi`den sonra üçlemenin ikinci filmi olan ``Üç Renk: Beyazda Fransız devriminin ideallerinden olan toplumsal eşitlik konu edilmektedir.

Filmin başlıca oyuncuları



Filmin kazandığı ödüller

  • Berlin Uluslararası Film Festivali`nde En İyi Yönetmen dalında Gümüş Ayı Ödülü


Filmin konusu

Bu filmde, Kırmızı ve Mavi`deki melankolik ve içe dönük karakterlerden farklı olarak, Polonyalı Karol Karol adlı film kahramanının dışa dönük kişiliğini, yaşamla mücadelesi, üzüntüleri ve öç alma çabası görülür.

Filmin başında havaalanında gelen yolcu bölümünde bavulunu bekleyen yolcu sahnesinden hemen sonra, Karol, artık kendisini sevmediği karısını boşamak üzere bir mahkeme salonunda izlenir. Karol, yalnızca karısını değil, karısıyla ortak olduğu güzellik salonunu da yitirmiş ve beş parasız kalmıştır. Artık bir dilenci konumuna düşen Karol, Paris metrosunda para kazanmak için müzik yaparken Polonya`dan arkadaşı MikoÅ‚aj`la karşılaşır. Karol her şeyini yitirmiş biri olarak mücadele verirken, MikoÅ‚aj ise zengin biriyle evlidir, başarılıdır, ama intiharı düşünmektedir. Karol, MikoÅ‚aj`ın yardımıyla Polonya`ya döner ve iş bulur. MikoÅ‚aj, daha sonra Karol ile Varşova`da metroda karşılaşır ve kendisini öldürmesini ister. Karol onu öldürmez, hatta ikisi birlikte ortak iş kurarlar.

Filmin çözümlemesi

Film, Karol`un Fransa`da çaresizliğini ve parasal olarak düştüğü kötü durumu anlatan siyasal bir altmetne sahiptir. KieÅ›lowski, her ne kadar anayurdu Polonya`daki sosyalist yönetimin çöküşünü ilk başlarda sevinçle karşılamışsa da, sonrasında ortaya çıkan tabloya göre, kapitalist sistemin getirdiği serbest pazar ekonomisinde insanların düştüğü durumu da hoşnutlukla karşılamamıştır ve bu film de aslında bu temayı işlemektedir.

Kaynaklar

Vikipedi

Bu konuda henüz görüş yok.
Görüş/mesaj gerekli.
Markdown kullanılabilir.